woensdag 9 april 2014

Introductie

Om te beginnen zullen wij ons even voorstellen...


Biene Boer

Wie ben ik:
Mijn naam is Biene Boer en na 5 jaar studeren hoop ik dat dit een van mijn laatste vakken is voor ik afstudeer. In die vijf jaar heb ik naast studeren ook een bestuursjaar gedaan en stage gelopen, en daar heb ik onder andere veel te maken gehad met social media om je leden/klanten aan je te binden.

Wat hoop ik te leren:
Ik ben erg benieuwd of er al (wetenschappelijk) bewijs is voor wat werkt op social media. Sommige berichten worden wel ge'like't of ge'share'd, terwijl andere amper reacties uitlokken. Wat werkt? Hoe creƫer je een community? Zijn hier al handleidingen/regels voor?


Daarnaast merk ik dat er steeds meer bedrijven zijn die in hun advertenties zeggen dat we onze mobiel wat vaker uit moeten zetten of dat we ons wat socialer moeten opstellen in het echte leven. Die reclames bereiken ons echter via sociale media! Ik vraag me af wat hier het achterliggende doel bij is, en of dat doel bereikt wordt. 

Andrew Stewart

Wie ben ik:
Ik ben Andrew Stewart en ik hoop dit jaar de bacheloropleiding Communicatie- en informatiewetenschappen af te kunnen ronden. Eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met het gebruik van social media, maar daar gaat nu verandering in komen!

Wat hoop ik te leren:
Ik hoop meer te leren over de kenmerken en mogelijkheden van de verschillende social media. Daarnaast zou het mooi zijn als ik handiger wordt in het gebruiken ervan. Tot slot wil ik meer leren over de verschillende manieren waarop bedrijven social media kunnen inzetten. Hopelijk kan ik deze kennis later meenemen in mijn beroep en misschien ook toepassen.

Birgit Vredenburg

Wie ben ik:
Ik ben Birgit Vredenburg en zit in mijn 4e jaar van de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen. Ik heb vrij veel ervaring met social media. Vooral op persoonlijk vlak, maar ik heb me ook verdiept in het gebruik van social media bij bedrijven. Dit deed ik destijds voor de Letterenreporters. Een groepje studenten die artikelen schreef voor de letterenfaculteit. Om deze groep een beetje te promoten maakten we veel gebruik van Facebook, Twitter en Pinterest. 

Wat hoop ik te leren:
Ik hoop weer een stapje verder te kunnen zetten in mijn ervaring met social media en bedrijven. Ik zou graag meer originele manieren van het inzetten van social media voor bedrijven willen zien en door het bestuderen van een corpus kan ik verscheidene strategieĆ«n bestuderen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten